Et trobes aquí: Inici >> Acció social, Publicacions >> SOLIDARITAT PRESOS EN VAGA ALS EUA

SOLIDARITAT PRESOS EN VAGA ALS EUA

Tota la nostra solidaritat amb els presos i preses en lluita.
Avui 21 d’agost, comença una lluita col•lectiva en diferents presons dels EUA. Aquesta lluita es preveu  una de les majors vagues del país i s’allargarà fins al 9 de setembre. Els presos denuncien la presó com el que és: Una zona de guerra.
Una de les demandes en la qual posen més èmfasi és en la fi al treball imposat a canvi de salaris miserables, la fi de lleis racistes i millorar l’accés als serveis de rehabilitació, entre d’altres (http://prisonstrike.com/).
No és gens nou que el capitalisme tregui rèdit de l’explotació de les persones preses. El negoci de les presons no només està documentat als EUA. Grans empreses com El Corte Inglés, Telefónica, Banc Santander i molts Ajuntaments, es beneficien – ja no només del treball amb prou feines remunerat dels presos – sinó també de la construcció i altres negocis que giren entorn del manteniment d’Institucions Penitenciàries.
La presó existeix per protegir els interessos de l’Estat i mantenir el status quo. No existeix una altra funció per més que ens la repeteixin. La presó és una institució de tortura que lluny d’anar a l’arrel dels problemes socials – el capitalisme – proposa castigar-nos si desafiem les lleis que conformen aquest sistema que ens ofega i ens condemna a vides de misèria.
Cridem a solidaritzar-nos en la mesura que creiem, amb tots i totes les preses en lluita a tot el món. Perquè un món nou no es construeix sense la destrucció de tota estructura de dominació.
Foc a les presons i a les societats que les necessiten!
Més informació sobre la vaga: http://prisonstrike.com/
#PrisonStrike

Foto: XX Marxa contra les presons. La Model, Barcelona. 31 de desembre de 2016.

 

[CAST]

Toda nuestra solidaridad con los presos y presas en lucha.
Hoy 21 de agosto, comienza una lucha colectiva en diferentes cárceles de EEUU. Esta lucha se prevé como una de las mayores huelgas del país y se alargará hasta el 9 de septiembre. Los presos denuncian la cárcel como lo que es: Una zona de guerra.
Una de las demandas en la que ponen más énfasis es en el fin al trabajo impuesto a cambio de salarios miserables, el fin de leyes racistas y mejorar el acceso a los servicios de rehabilitación, entre otras (http://prisonstrike.com/).
No es nada nuevo que el capitalismo saque rédito de la explotación de las personas presas. El negocio de las cárceles no sólo está documentado en EEUU. Grandes empresas como El Corte Inglés, Telefónica, Banco Santander y muchos Ayuntamientos, se benefician – ya no sólo del trabajo apenas remunerado de los presos – sino también de la construcción y otros negocios que giran en torno al mantenimiento de Instituciones Penitenciarias.
La cárcel existe para proteger los intereses del Estado y mantener el status quo. No existe otra función por más que nos la repitan. La cárcel es una institución de tortura que lejos de ir a la raíz de los problemas sociales – el capitalismo – propone castigarnos si desafiamos las leyes que conforman este sistema que nos ahoga y nos condena a vidas de miseria.
Llamamos a solidarizarnos en la medida que creamos, con todos y todas las presas en lucha en todo el mundo. Porque un mundo nuevo no se construye sin la destrucción de toda estructura de dominación.
¡Fuego a las cárceles y a las sociedades que las necesitan!
Más información sobre la huelga: http://prisonstrike.com/
#PrisonStrike
Foto: XX Marcha contra las cárceles. La Modelo, Barcelona. 31 de diciembre de 2016.

Copyleft (cc) 2011 | CNT Barcelona.