Et trobes aquí: Inici >> Acció Sindical >> RODA DE PREMSA DE LA PLATAFORMA #SOSKellys AQUEST MATÍ A BARCELONA

RODA DE PREMSA DE LA PLATAFORMA #SOSKellys AQUEST MATÍ A BARCELONA

Aquest matí s’ha fet una roda de premsa presentant la plataforma SOSKellys, integrada per LasKellysBCN i diversos sindicats, entre els quals es troba CNT Barcelona.

En sintonia amb la nostra lluita per una #HostaleriaDigna i per la defensa de la dignitat de la classe treballadora, trobem important participar d’aquesta plataforma, nascuda de la organització d’un dels sectors més precaritzats: el de la neteja. Trobem important que la patronal hostalera i els sindicats pactistes rebin el missatge de força i unitat que avui hem expressat: no passarem per alt que es trepitgin els nostres drets, no permetrem que es signi el nou conveni. No permetrem que es legalitzi la cessió il·legal de treballadores. Ens oposem frontalment a la externalització, que ataca durament la dignitat de la classe treballadora, deixant-la orfe dels drets conquerits per tants anys de lluita. Tot això aprofitant-se de la vulnerabilitat de determinats sectors de la població i estenent el patriarcat, doncs parlem d’un sector fortament feminitzat.

La CNT Barcelona hem tingut paraula a la roda de premsa convocada des de la nova plataforma #SOSKellys a l’Ajuntament de Barcelona. Hem expressat que la CNT s’oposa rotundament a la imminent signatura del nou Conveni d’Hostaleria de Catalunya. En aquest, es pretén normalitzar els models contractuals que fomentaran la cessió il·legal de les treballadores. Exigim que UGT i CCOO no signin aquesta retallada de drets laborals el proper 6 de setembre. Seguirem lluitant colze a colze amb les Kellys per aturar el processos d’externalització a les plantilles.

La lluita és l’únic camí!

«Intervenció de la companya en representació de CNT Barcelona.»

 

A continuació us deixem el text  que s’ha llegit durant la roda de premsa:

Desde CNT Barcelona mostramos nuestro más profundo rechazo ante la firma del nuevo Convenio de Hostelería de Catalunya. Es un hecho el retroceso en cuanto a derechos que en él se va a producir. Vemos, como ya ha pasado en otras ciudades, que se fortalecerá la línea que avança hacia la normalización de modelos contractuales como la subcontratación.

Nos oponemos rotundamente a la externalización de servicios dentro de las empresas, por una infinida de motivos.
– El primero de ellos es la falta de protección que se genera en torno a las trabajadoras, ya que estamos cansados de ver cómo cada vez que se vulneran derechos en estos centros de trabajo, tanto la empresa contratante como la subcontratada, se lavan las manos.
– Porque es un paso más hacia la precarización absoluta de  la clase trabajadora incidiendo especialmente en los sectores más vulnerables.
– Porque vemos cómo este modelo de contratación no es más que una nueva formula empresarial para generar más y más beneficios a la insaciable Patronal Hostelera.

Otra vez más los sindicatos debemos estar a la altura de este nuevo paradigma laboral. No podemos conformarnos con una regulación de este fenómeno como proponen los sindicatos mayoritarios, hemos de oponernos frontalmente a la externalización. Nuestra lucha en este ámbito es por una contratación directa y a partir de ella seuir conquistando los derechos que nos han ido robando a golpe de reformas laborales y recortes.
Tampoco podemos esperar que  los que llevan años vendiendo a la clase trabajadora sean los que nos vayan a salvar de la situación actual. Hemos de romper con el delegacionismo de los y las trabajadoras en unas elites sindicales que solo han hecho que construirse chiringuitos, acomodarse y alejarse de las problemáticas reales obreras. Debemos volver a despertar las conciencias de las trabajadoras para que ellas mismas lideren su lucha en sus centros de trabajo y juntos nos lancemos a reconquistar lo que es justo y  nos pertenece.
La CNT de Barcelona se suma a este proyecto junto a las Kellys con el fin de acabar con la externalización y dignificar las condiciones del conjunto de las trabajadoras.

 

Tags: , ,

Copyleft (cc) 2011 | CNT Barcelona.