Et trobes aquí: Inici >> Acció social >> La CNT-AIT Barcelona davant el 8 de març: invisibles mai més!

La CNT-AIT Barcelona davant el 8 de març: invisibles mai més!

El 8 de març és un dia reivindicatiu, al contrari del que les institucions volen fer-nos creure. És un dia de lluita, no de festeig. Nosaltres no oblidem a totes aquelles dones que van donar la seva vida en diferents fets històrics que podem recordar, en els quals si bé canvien les dates, no el seu esperit combatiu.

Al llarg de la història les dones s’han organitzat per fer front als sistemes patriarcals. Fem esmena de les 129 obreres cremades a la Fàbrica Cotton de Nova York a causa d’un incendi provocat pels propietaris de la fàbrica i la policia. Elles exigien una jornada de 8 hores, condicions més dignes i l’abolició del treball infantil, entre d’ altres. També a les obreres de la Fàbrica Triangle Waist Co. En el seu cas, l’oblit és encara més present, ja que es tractava de 123 dones i 23 homes immigrants. D’altra banda, recordem a les dones russes en vaga pel “pa i la pau” el 8 de març de 1917, on es va mobilitzar una multitud de treballadores i estudiants que va provocar la caiguda del tsar.

Com podem observar, la lluita feminista no comença avui. Els exemples anteriors varen servir a les companyes de la CNT per crear la l’organització “Dones Lliures”, en la qual es tractaven tots els temes referents a les problemàtiques que patien les dones en tots els àmbits, des del treball, fins al personal.

Hem de visibilitzar també el treball que fins avui en dia es considera “no productiu”, com el treball domèstic, de cures, a les parades i les dones que no estan en edat laboral com les jubilades i estudiants.

El sistema patriarcal, de la mà del capitalisme, es troba en totes les esferes de la nostra vida: en la família, a l’escola, en el treball, als carrers… perjudicant a les dones i assenyalant-nos els camins que hem de prendre per encaixar en els rols que ens assignen només néixer.

Com a militants de la CNT, creiem que la lluita feminista està al carrer però també dins dels nostres espais i totes hem de formar part d’ella. Creiem que és urgent i necessari trencar les cadenes que ens lliguen així com intentar canviar les formes i estereotips que hi ha respecte a nosaltres. Les dones volem empoderar-nos i busquem conscienciar als companys d’actituds i llenguatges sexistes que poden generar distància.

Cada dia és 8 de març, la lluita serà feminista o no serà!

________________________________________

El 8 de marzo es un día reivindicativo, al contrario de lo que las instituciones quieren hacernos creer. Es un día de lucha, no de festejo. Nosotras no olvidamos a todas aquellas mujeres que dieron su vida en distintos hechos históricos que podemos recordar, en los que si bien cambian las fechas, no su espíritu combativo.

A lo largo de la historia las mujeres se han organizado para hacer frente a los sistemas patriarcales. Destacamos a las 129 obreras quemadas en la Fábrica Cotton de Nueva York a causa de un incendio provocado por los propietarios de la fábrica y la policía. Ellas exigían una jornada de 8 horas, condiciones más dignas y la abolición del trabajo infantil, entre otras. También  a las obreras de la Fábrica Triangle Waist Co. En su caso, el olvido está aún más presente, ya que se trataba de 123 mujeres y 23 hombres inmigrantes.  Por otro lado, recordamos a las mujeres rusas en huelga por “el pan y la paz” el 8 de marzo de 1917, donde se movilizó una multitud de trabajadoras y estudiantes que provocó la caída del zar.

Como podemos observar, la lucha feminista no empieza hoy. Los ejemplos anteriores sirvieron a las compañeras de CNT para crear la organización de Mujeres Libres, en la que se trataban todos los temas referentes a las problemáticas que sufría las mujeres en todos los ámbitos, desde el trabajo, hasta el personal.

Debemos visibilizar también el trabajo que hasta hoy día se considera “no productivo”, como el trabajo doméstico, de cuidados, las paradas y las mujeres que no están en edad laboral como las jubiladas y estudiantes.

El sistema patriarcal, de la mano del capitalismo, se encuentra en todas las esferas de nuestras vidas: en la familia, en la escuela, en el trabajo, en las calles… perjudicando a las mujeres y señalándonos los caminos que debemos tomar para encajar en los roles que nos asignan nada más nacer.

Como militantes de la CNT, creemos que la lucha feminista está en la calle pero también dentro de nuestros espacios y todas tenemos que formar parte de ella. Creemos que es urgente y necesario romper las cadenas que nos atan así como intentar cambiar las formas y estereotipos que hay respecto a nosotras. Las mujeres queremos empoderarnos y buscamos concienciar a los compañeros de actitudes y lenguajes sexistas que pueden generar distancia.

¡Cada día es 8 de marzo, la lucha será feminista o no será!

Tags: , , , ,

Copyleft (cc) 2011 | CNT Barcelona.