Et trobes aquí: Inici >> Acció Sindical, Publicacions >> SINDICAL | Gimnàs DiR: una rutina d’assetjament

SINDICAL | Gimnàs DiR: una rutina d’assetjament

[Català]

Rere la suposada cara amable de la cadena de gimnasos DiR, s’hi amaga una realitat d’explotació, incompliment de drets laborals i assetjament a les seves treballadores i treballadors.

La política de l’empresa és aïllar a les treballadores, impedint el suport entre companyes mitjançant amenaces d’acomiadament i sancions. Una cosa que hauria d’ésser tan natural com col·laborar en les tasques comunes és penalitzat.

Pel que sembla, és habitual forçar acusacions falses entre treballadores provocant un ambient malaltís de constant competició entre companyes.

Per a forçar que marxin les treballadores, provoquen conflictes tant entre ells com amb els clients del gimnàs. Per exemple, s’ha donat el cas d’una treballadora a qui un usuari del gimnàs impedeix desenvolupar la seva feina amb constants recriminacions i males formes tots els dies durant dos anys, arribant en una ocasió a l’amenaça d’agressió física. L’empresa, lluny de facilitar la solució del conflicte, ho posa més difícil, obligant a la treballadora a desenvolupar les seves funcions especialment en l’horari en que està l’assetjador.

Moltes treballadores no han pogut suportar l’ambient de treball i han deixat l’empresa. Es troben exposades a tot tipus d’abusos per part dels clients i l’empresa no es preocupa per la salut de les treballadores, ni física ni psico-social. Ni tan sols es fa cap tipus de formació en seguretat i higiene, deixant en absoluta indefensió a les empleades.

Des de CNT Barcelona volem recordar a les treballadores de la cadena DiR que pateixen aquestes situacions que només el suport mutu i la organització s’han demostrat eficaços per lluita i vèncer l’assetjament i les constants vulneracions de drets laborals.

Treballador, treballadora: contra l’assetjament, organitza’t a CNT. Planta cara!

____________________________________________________________________________________________

[Castellano]

Tras la supuesta cara amable de los gimnasios DiR se esconde una realidad de explotación, incumplimiento de derechos laborales y acoso a sus trabajadoras y trabajadores.

La política de la empresa es aislar a las trabajadoras, impidiendo el apoyo entre compañeras mediante amenazas de despido y sanciones. Algo que debería ser tan natural como colaborar en las tareas comunes es constantemente penalizado.

Es habitual, al parecer, forzar acusaciones falsas entre la plantilla provocando un ambiente de trabajo malsano y enfermamente competitivo.

Para forzar la marcha de las trabajadoras, provocan conflictos entre ellos y con los clientes del gimnasio. Por ejemplo, se ha dado el caso en el que a una trabajadora un usuario del gimnasio le impide desarrollar su trabajo con constantes recriminaciones y malos modos todos los días durante más de dos años, llegando en una ocasión a la amenaza de agresión física. Lejos de facilitar la solución del conflicto, la empresa lo agrava insistiendo en obligar a la trabajadora a cumplir sus funciones durante el horario en el que está el acosador.

Hay muchas personas que no han podido soportar el ambiente de trabajo y se han ido. Las trabajadoras están expuestas a todo tipo de abusos por parte de los clientes sin que la empresa se preocupe por la salud física y psico-social de sus empleados. Ni siquiera se hace ningún tipo de formación en seguridad e higiene dejando a los y las trabajadoras en una absoluta indefensión.

Queremos recordar a las trabajadoras y trabajadores de DiR que sufren esta situación, que sólo la organización y el apoyo mutuo se ha demostrado eficaz para luchar y vencer el acoso y las constantes vulneraciones de derechos laborales.

Trabajador, trabajadora: frente al acoso, organízate en CNT. ¡Planta cara!

Tags: , , , ,

Copyleft (cc) 2011 | CNT Barcelona.