Et trobes aquí: Inici >> Acció social >> Comunicat de la CNT-AIT de Barcelona davant les detencions d’anarquistes del 28-10-15

Avui al matí, 28 d’octubre de 2015, hem tornat a patir un atac repressiu orquestrat per l’Audiència Nacional i perpetrat pels Mossos d’Esquadra a diferents barris de Barcelona i Manresa. L’excusa ja és vella: la suposada relació dels detinguts i els locals i pisos registrats amb el que s’ha passat a denominar «terrorisme anarquista».

Una de les persones detingudes és militant del nostre sindicat. A més, un dels locals registrats, l’Ateneu Llibertari de Sants, és el centre de reunió del grup de la CNT-AIT d’aquest barri , així com també un local de referència en la difusió de la cultura i les idees llibertàries a Barcelona. Per descomptat, des de la CNT-AIT recolzem totes i cadascuna de les pràctiques militants que es desenvolupen en aquest local, així com totes i cadascuna de les pràctiques militants que duu a terme el nostre company.

Des dels mitjans de comunicació ja s’està intentant criminalitzar les persones detingudes. Equiparen el terme «terrorisme» al d’ «anarquisme», i procuren separar l’activitat dels detinguts de la d’altres activistes suposadament més pacífics i moderats. No obstant això, almenys la nostra organització, – un sindicat que no practica cap tipus de terrorisme sinó una defensa ferma de la classe treballadora-, recolza i assumeix com a pròpia la lluita de totes les persones detingudes en el marc d’aquesta operació policial.

Aquest matí hem estat testimonis d’una operació terrorista. Els Mossos d’Esquadra han entrat per la força a casa de diversos companys, treballadors, precaris, aturats i veïns de barris populars de Barcelona i Manresa. S’han endut, segrestades, unes quantes persones. Aquest és el veritable terrorisme: el que té com a objectiu infondre la por a totes les persones que confiem en un món més just, i imposar un càstig a totes aquelles que ens atrevim a lluitar per ell.

Des de la CNT-AIT de Barcelona reiterem el nostre suport i solidaritat cap a totes les persones detingudes aquest matí, alhora que fem públic el nostre compromís en la lluita per la seva llibertat. Tal i com algú cridava aquest matí en el transcurs del registre de la casa del nostre company: «podran detenir-nos, però no podran parar-nos.»

[CASTELLANO]

COMUNICADO DE LA CNT-AIT DE BARCELONA ANTE LAS DETENCIONES DE ANARQUISTAS DEL 28-10-15

La mañana de hoy, 28 de octubre de 2015, hemos vuelto a sufrir un golpe represivo orquestado por la Audiencia Nacional y perpetrado por los Mossos d’Esquadra en diferentes barrios de Barcelona y Manresa. La excusa ya es vieja, supuesta relación de los/as detenidos/as y los locales y pisos registrados con lo que han dado en llamar «terrorismo anarquista».

Una de las personas detenidas es militante de nuestro sindicato. Además, uno de los locales registrados, el Ateneu Llibertari de Sants, es el centro de reunión del grupo de la CNT-AIT en este barrio , así como un local de referencia en la difusión de la cultura y las ideas libertarias en Barcelona. Por supuesto, desde la CNT-AIT respaldamos todas y cada una de las prácticas militantes que se desarrollan en este local, así como todas y cada una de las prácticas militantes que lleva a cabo nuestro compañero.

Desde los medios de comunicación ya se está intentando criminalizar a las personas detenidas. Equiparan el término «terrorismo» al de «anarquismo», y procuran separar la actividad de los detenidos de la de otros activistas supuestamente más pacíficos y moderados. Sin embargo, al menos nuestra organización, un sindicato, que no practica ningún tipo de terrorismo sino una defensa firme de la clase trabajadora, respalda y asume como propia la lucha de todas las personas detenidas en el marco de esta operación policial.

Esta mañana hemos sido testigos de una operación terrorista. Los Mossos d’Esquadra hgan entrado por la fuerza en casa de varias/os compañeras/os, trabajadores, precarias, parados y vecinas de barrios populares de Barcelona y Manresa. Y se han llevado secuestradas a unas cuantas personas. Ese el el verdadero terrorismo, ya que su fin es imponer el miedo a todas las personas que confiamos en un mundo más justo, y el castigo a todas aquellas que nos atrevemos a luchar por él.

Desde la CNT-AIT de Barcelona reiteramos nuestro apoyo y solidaridad hacia todas las personas detenidas esta mañana, así como hacemos público nuestro compromiso en la lucha por su libertad. Como alguien gritaba esta mañana en el transcurso del registro de la casa de nuestro compañero: «podrán detenernos, pero no podrán pararnos».

Tags: , , ,