Et trobes aquí: Inici >> Acció Sindical >> COMUNICAT DE CNT BARCELONA PEL 28J DE 2018

COMUNICAT DE CNT BARCELONA PEL 28J DE 2018

[Català]

El 28 de Juny de 1969 es van iniciar protestes espontànies i violentes enfront de l’assetjament de la policia a col·lectius LGTBI, després d’una batuda en el pub Stonewall Inn. No va ser la primera protesta ni l’última, però va tenir gran seguiment pel col·lectiu i una àmplia repercussió mediàtica; es va plantar cara a l’autoritarisme i a la imposició de la moral. El testimoniatge d’un dels participants va ser clar i concís: “I sentim que per fi teníem llibertat, o llibertat per almenys demostrar que exigíem llibertat. Ja no anàvem a caminar submissament a les nits i deixar que es fiquessin amb nosaltres. Ens vam mantenir en els nostres tretze per primera vegada i això va ser el que va sorprendre a la policia. Hi havia alguna cosa en l’aire, llibertat que feia falta feia molt temps, i anàvem a lluitar per ella. Es va manifestar en dues formes diferents, però el resultat final era que no anàvem a cedir. I no ho vam fer”

És per això que des de CNT Barcelona ens sumem a la commemmoració d’aquesta data. Som conscients que encara ens queda molt camí per recòrrer fins arribar a la igualtat real, fins acabar definitivament amb la discriminació cap al col·lelctiu LGTBI, tant a nivell social com a nivell laboral. L’estigma que aquest col·lelctiu pateix es fa ben patent i ben material quan es promou o no s’actua davant casos d’assetjament laboral cap a persones d’aquest col·lectiu. Marica, travesti, bollera, machorra i d’altres termes s’empleen com a insult a l’hora de dirigir-se cap a persones d’aquest col·lectiu també en el sí de les empreses privades i públiques. L’assetjament social cap a la transexualitat i la manca d’informació sobre la intersexualitat dificulten molt el desenvolupament d’una vida laboral digna del col·lectiu LGTBI.

Ara bé, tampoc ens quedarem amb els braços creuats quan empreses com Airbnb, responsables actius de la turistificació -i la conseqüent expulsió de veïnes treballadores- de Barcelona, instrumentalitzin aquest dia i la bandera multicolor com a plataforma per a la seva publicitat. Encara menys caurem en el joc de l’Estat Sionista d’Israel quan agafa la bandera de la lluita LGTBI per a rentar-se la cara per les atrocitats que comet dia a dia contra la població Palestina. Això no són avenços.

Denunciem les agresions que dia a dia pateix aquest col·lectiu i des d’aqui mostrem la nostra solidaritat amb elles. Entenem que el sindicalisme és una eina indispensable en el camí cap a la igualtat REAL de drets per a tota la població.

Ens posicionem contra la discriminació,
contra l’Apatheid Israelià, contra els processos d’expulsió de treballadores de la seva ciutat Marca, contra els atacts LGTBIfòbics en qualsevol camp.

Apostem per un Orgull Crític, de classe i conscient, apostem per una igualtat real, efectiva, diversa i revolucionària.

Visca la lluita combativa del col·lectiu LGTBI!

Trobareu tota la informació sobre les activitats de CNT Barcelona al canal de Telegram: t.me/CNT_Barcelona

[Castellano]

El 28 de Junio de 1969 se iniciaron protestas espontáneas y violentas frente al acoso de la policía a colectivos LGTBI, después de una redada en el pub Stonewall Inn. No fue la primera protesta ni la última, pero tuvo gran seguimiento por el colectivo y una amplia repercusión mediática; se plantó cara al autoritarismo y a la imposición de la moral. El testimonio de uno de los participantes fue claro y conciso: “Y sentimos que por fin teníamos libertad, o libertad para por lo menos demostrar que exigíamos libertad. Ya no íbamos a caminar sumisamente por las noches y dejar que se metieran con nosotros. Nos mantuvimos en nuestros trece por primera vez y eso fue lo que sorprendió a la policía. Había algo en el aire, libertad que hacía falta hacía mucho tiempo, e íbamos a luchar por ella. Se manifestó en dos formas diferentes, pero el resultado final era que no íbamos a ceder. Y no lo hicimos”

Es por eso que desde CNT Barcelona nos sumamos a la conmemoración de esta fecha. Somos conscientes que todavía nos queda mucho camino por recorrer hasta llegar a la igualdad efectiva, hasta acabar definitivamente con la discriminación hacia el colectivo LGTBI, tanto a nivel social como nivel laboral. El estigma que este colectivo sufre se hace muy patente y muy material cuando se promueve o no se actúa ante casos de acoso laboral hacia personas de este colectivo. Marica, travesti, bollera, machorra y otras termas se empleen como insulto a la hora de dirigirse hacia personas de este colectivo también en el sí de las empresas privadas y públicas. El acoso social hacia la transexualidad y la carencia de información sobre la intersexualidad dificultan mucho el desarrollo de una vida laboral digna del colectivo LGTBI.

Ahora bien, tampoco nos quedaremos con los brazos cruzados cuando empresas como Airbnb, responsables activos de la turistificación -y la consecuente expulsión de vecinas trabajadoras- de Barcelona usen este día y la bandera multicolor como plataforma para su publicidad. Todavía menos caeremos en el juego del Estado Sionista de Israel cuando coge la bandera de la lucha LGTBI para lavarse la cara por las atrocidades que comete día a día contra la población Palestina. Esto no son adelantos.

Denunciamos las agresions que día a día sufre este colectivo y desde aquí mostramos nuestra solidaridad con ellas. Entendemos que el sindicalismo es una herramienta indispensable en el camino hacia la igualdad REAL de derechos para toda la población.

Nos posicionamos contra la discriminación,
contra la Apatheid Israelí, contra los procesos de expulsión de trabajadoras de su ciudad Marca, contra los atacts LGTBIfòbics en cualquier campo.

Apostamos por un Orgullo Crítico, de clase y consciente, apostamos por una igualdad real, efectiva, diversa y revolucionaria.

Viva la lucha combativa del colectivo LGTBI!

Encontraréis toda la información sobre las actividades de CNT Barcelona en nuestro canal de telegram: t.me/CNT_Barcelona