Et trobes aquí: Inici >> Acció Sindical >> COMUNICAT DE CNT BARCELONA DAVANT L’APROVACIÓ DEL NOU CONVENI D’HOSTALERIA

COMUNICAT DE CNT BARCELONA DAVANT L’APROVACIÓ DEL NOU CONVENI D’HOSTALERIA

El proper 6 de Setembre està prevista la signatura del nou Conveni Col·lectiu d’Hostaleria de Catalunya.
Han quedat paleses les primeres mostres de rebuig durant les reunions prèvies entre la Patronal i els sindicats que l’aprovaran.

És necessari fer un anàlisi de les repercussions i la pèrdua de drets que s’està a punt de produir en un sector tan summament important a la nostra ciutat.
Com bé sabem, és gairebé una utopia que a les empreses del sector hostaler es compleixi amb els mínims garantits per llei que ens assegurava el Conveni, doncs bé, el que està a punt d’arribar no té desperdici.

Observem com uns dels punts més problemàtics és el de les «externalitzacions», queda reflectit de manera molt ambigua, donant peu a que es segueixi avançant en aquesta línia dins d’àmbits clau a l’Hostaleria, com els de la «neteja i manteniment».
Mentre els sindicats firmants, UGT i CCOO, semblen conformar-se amb una   suposada pujada salarial del 3% (que sabem que a la pràctica serà aplicada amb la mateixa veracitat que les taules salarial de l’actual Conveni), la lacra de les subcontractacions passa a ser una problemàtica estructural del sector.

Què suposa això a curt termini? De manera immediata reverteix en una rebaixa salarial, en molt casos de fins al 30%, ja que les empreses subcontractades per cobrir els serveis (de neteja normalment) ni tan sols són adscrites als Conveni Hostaler.

Mentre el discurs dels sindicats UGT i CCOO es limita a parlar de la «regulació de les externalitzacions», des de CNT reivindiquem el NO ROTUND de la seva normalització. Sabem, perquè ens ho diu l’experiència en la lluita contra el model capitalista de producció que, a mitjà i llarg termini, cada pas enrere compta, i suposa uns pèrdua de drets que després ens suposarà el doble d’esforç reconquerir.
Estem deixant que es passi per alt una situació límit: parlem de cambreres de pis que a dia d’avui estan cobrant fins a 1,5 euros per habitació, i encara hem d’aguantar que això es retalli més?

Fins quan hem de seguir aguantant que des de les elits sindicals (UGT i CCOO) s’apliquin mesures reformistes a una problemàtica que és estructural i que només canviarà amb la lluita de la base obrera?

Des de CNT Barcelona donem tot el nostre suport a l’organització de les Kellys i seguim treballant coordinadament amb elles per aturarl‘avenç de les mesures assassines patronals. Sabem que aquest nou model de contractació no és més que una nova formula de la burgesia per augmentar els seus beneficis econòmics a costa de els i les de sempre…

Fem una crida a tota la classe treballadora a que es sumi a les properes concentracions per aturar la signatura d’aquest nou Conveni Hostaler. És el moment de sumar forces per aquest objectiu comú i de base.
Atents/es a les properes convocatòries.

CNT BARCELONA 30 d’agost de 2017.

Tags: , ,